FAQ
1) Ik heb geen medicijnen of allergieën, is een NoodKaart dan nuttig voor mij?
Jazeker, ook wanneer u geen medicijnen of allergieën heeft, is de NoodKaart een goede keus. Hulpverleners zien direct wie u bent (naam, adres, bloedgroep e.d.), wie uw huisarts is en wie uit uw naaste omgeving gebeld moet worden.
2) Ik wil de NoodKaart bestellen bestellen voor iemand anders, Hoe doe ik dat?
Op onze website download u het bestelformulier en print dit uit, dit laat u invullen en vervolgens vult u het online bestelformulier in aan de hand van het ingevulde papieren bestelformulier
3) Wat moet ik doen als ik mijn bloedgroep niet weet?
Wanneer u uw bloedgroep niet weet, selecteert u op onze website de optie ‘onbekend’. Wanneer u besteld via het bestelformulier, schrijft u ‘onbekend’ op.
4) Ik weet niet meer of ik donor ben en welke keuze ik eventueel heb laten registreren. Hoe kom ik daar achter?
Op Donorregister staat uitgelegd hoe u uw gegevens kunt opvragen. U kunt hier nagaan of u al donor bent en welke keuze u heeft gemaakt (er zijn vier keuzemogelijkheden).
5) Waar staat ICE voor?
ICE staat voor In Case of Emergency en is het telefoonnummer dat gebeld moet worden in geval van nood. Dit is bijvoorbeeld het telefoonnummer van een familielid. Voor meer informatie klik hier.
6) Zijn jullie pasjes milieuvriendelijk?
Jazeker, onze pasjes dragen het ECOpas-logo. Passen met het ECOpas-logo zijn gemaakt van biologisch afbreekbaar materiaal en bedrukt met een milieuvriendelijke techniek. Deze pasjes zijn beter voor het milieu dan de traditionele PVC-passen.
7) Hoe is jullie website beveiligd?
Onze website heeft een zogenaamd SSL-certificaat. Dit zorgt voor een beveiligde verbinding tussen u en NoodKaart via een https-verbinding. Dit kunt u zien aan de groene adresbalk met het slotje. Gegevens worden hierdoor veilig verzonden, zonder het risico dat ze in handen vallen van derden.
8) Brengen jullie ook verzendkosten in rekening?
De prijzen op onze website zijn inclusief verzendkosten.
9) Wat als ik toch niet helemaal tevreden ben over jullie product?
Omdat het om een product gaat wat geheel voor u op maat gemaakt wordt, kunt u het product niet ruilen of retourneren. Wanneer u onverhoopt toch niet helemaal tevreden bent, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen hun uiterste best doen om een passende oplossing met u te vinden.
Kunt u geen passende oplossing vinden met onze klantenservice en vindt u dit niet terecht? Dan is er bemiddeling mogelijk van de Stichting Webshop Keurmerk. Leidt deze bemiddeling niet tot het gewenste resultaat, dan kan de situatie voorgelegd worden aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl).
Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice.
NoodKaart
Direct aanvragen“Deze website voldoet aan de hoogste beveiligingseisen, dat vind ik een goede zaak. Het gaat toch om je persoonlijke medische gegevens. Die hoeven van mij niet op straat te komen liggen.”
Dhr. Bos, Nijmegen